Läser inlägg från "juli, 2012"

Ska bara lyssna på lite reggae

jul 30, 2012   //   by admin   //   BLOGG, Diverse tok, Uncategorized  //  Inga kommentarer

I lördags, 28/7, stack ett par av oss i Tivoli Blå iväg till den stora staden Rättvik och lyssnade på Hoffmaestro. Självklart öste regnet ner men vad gjorde väl det när ett fantastiskt live-band stod där på scenen. Ni vet så där fantastiskt bra så att man inte kan stå still utan mer eller mindre ofrivilligt står och gungar med ett fånigt leende på läpparna. Inspirerande, lerigt och fantastiskt trevligt sammanfattar kvällen ganska bra (se bild nedan).

Några i bandet har sedan senast också hunnit med en Orsa-yra som var om inte lerig så minst lika trevlig. Vi må vara spellediga men vi behöver vår musik-fix, känns skönt att det nu bara är 18 dagar kvar till nästa gig. Och ja, bilden kanske är lite suddig men det var vi också…

Hoffmaestro i Rättvik

Tivoli Blå i Orsa

jul 7, 2012   //   by admin   //   BLOGG, Spelningar  //  Inga kommentarer

Oftast spelar vi för konferenser, privata kalas och andra slutna sällskap och många frågar oss om vi aldrig spelar offentligt. Alltså på ställen dit vem som helst kan komma och softa och uppleva Tivoli Blå. Jodå, ibland händer det. Som idag, lördag 7 juli, då ni är mer hjärtligt välkomna till Orsa och Strandrestaurangen. Kl. 21 drar vi igång och finvädret är beställt så vi hoppas och tror att det kommer bli en toppen-kväll. Hoppas vi ses!

Vill du tipsa om ett ställe du tror att Tivoli Blå skulle passa så skriv en kommentar eller maila till hej@tivolibla.se

Tivoli Blå