Snart ett minne blott
Förstärkare, gamla affischer, kaffebryggare, kablar, mikrofonstativ och en hörnsoffa. Idag rensade vi ur vår kära gamla replokal på Persborg i Sjurberg, Rättvik. Här har vi undre 20 års tid repat, skrattat, druckit kaffe, fått vänner för livet, drömt om det stora genombrottet och mycket annat som inte lämpar sig i skrift. Timmarna som vi tillbringat här går inte att räkna, inför en viktig spelning eller show har vi tragglat här natt och dag. Allt du ser och hör med Tivoli Blå har på ett eller annat sätt sitt ursprung i Kulturpalatset Persborg. Nu ska hela rasket brännas ner och vi sörjer men gläds åt nya tider och möjligheter. Persborg försvinner men aldrig drömmen om det stora genombrottet.
I Persborgsområdet fanns det tidigare ett så kallat socitetshotell, som var mycket frekventerat av landets kulturella elit under tidigt 1900-tal. Hotellet brann ned under 1979. På platsen uppfördes den låga byggnad som finns där än i dag. I inledningen av det nya millenniet fanns långt gångna planer på att bygga upp ett nytt hotell i Persborgsområdet. I området har ideella krafter från byn återuppfört det vackra kallbadet och ångbåtsbryggan.
Källa dt.se
Julklapp från Tivoli Blå
En synnerligen God Jul önskar vi alla er som gillar oss och vår musik! Som ett tecken på att vi gillar er också får ni här en liten julkapp av oss – låten “Juletid” helt gratis. Skanna QR-koden här nedanför med din mobiltelefon för att komma till en mobilanpassad variant av den här sidan och använd sedan gärna “Juletid” som ringsignal : ) Sitter du vid din dator kan du annars högerklicka på länken nedan eller här och välja “Spara länk som…” eller liknande beroende på vilken webbläsare du använder.
Om du inte vill ladda hem något går det utmärkt att lyssna på “Juletid” på Spotify
Du hittar en app för att skanna QR-koder där du brukar ladda hem appar (t.ex Android Market eller App Store) – sök på “QR scanner”, “barcode scanner” eller liknande. Skicka ett mail till hej@tivolibla.se om du behöver hjälp.
Utmanare på Siljanstoppen
Tivoli Blå utmanar på Siljanstoppen i Radio Siljan med låten “Juletid”. Rösta så mycket ni orkar : )
Tivoli Blå på Spotify
Samtidigt som du bakar pepparkakor, pyntar granen och luktar på glöggen kan du nu lyssna på “Juletid” av och med Tivoli Blå på självaste Spotify. Inte dumt, eller hur?
Lyssna igen
Om du av någon outgrundlig anledning skulle ha missat när Tivoli Blå kom till världen mitt i direktsändning, live i radio på bästa sändningstid, kan du lyssna igen här:
Nu laddar vi för resa mot norr och förhoppningsvis ett möte med självaste Veronica Maggio. Mer info och bilder kommer laddas upp här på hemsidan i rödaste rappet.
Tivoli Blå i radio
Fredag 2/12 är det bara att ratta in Sveriges Radio P4 Dalarna. Då finns möjligheten att njuta av Per & Emils ljuva stämmor och kanske också få höra “Juletid” – vår alldeles egna jullåt!
Toppen på Höjden
Tivoli Blå hade världspremiär i går på Lerdalshöjden i Rättvik! För allra första gången stod vi på scen med detta fantastiska bandnamn. Kul hade vi som vanligt och publiken verkade också trivas. Nu är vi igång!
Fotosession

Tivoli Blå tar nya bilder hos suveräna Fotograf Helene i Falun. Hemsidan kommer så klart att överösas med bilder när de är klara.
Signerat

Inte varje dag vi får signera en gitarr men i Dalsberget hände det : ) Andrahands värdet lär ju öka dramatiskt…
Kul tisdag

Spelning på Storgatan i Rättvik. Säsongens sista Tisdagskul och vi hade det riktigt kul på scenen! (Det har vi ju i och för sig alltid)







